torsdag 14. oktober 2010

Høst

Jeg innså nettopp brutalt at jeg har sett feil på timeplanen. Å troppe opp til forelelesning tre kvarter før forelesern i det hele tatt tenker på å dukke opp.. Ganske leit selv de morgenene en ikke har problemer med å dra seg ut av senga. Det at jeg i tillegg "forsov" meg, med alt det stresset det fører med seg, gjorde vel ikke ting bedre. Men nå sitter jeg i hvert fall her, og tenkte jeg kunne utnytte tiden med en kaffekopp, akkompagnert av P3morgens tørrvittige diskusjoner, og i tillegg oppdatere.

De siste dagene har startet med et kuldesjokk av dimensjoner, når jeg slenger meg på sykkelen for de 10minuttene det tar å komme seg til universitetet. Å droppe fra 23grader på søndag til 8grader på morgenen bare 2-3 dager senere, det er hardt - selv for en viking.
Du kjenner huden på hendene tyner seg til grensen av sprekkferdig i den kalde motvinden. Men, garantien for at du på de 10minuttene blir lys våken, den er ganske stor.

Siden sist har det helt sikkert skjedd en hel del; bare her på skolen merker en endringer etter sommerferien. De har blant annet kuttet i prisen på kaffe (!). Fra 0.80€ til 0,25€ - en reduksjon på 0,55€.
Med andre ord - 4 kopper for 1€! Jeg merker at entusiasmen som skinner gjennom nå er et faretruende tegn for en student på kaffekjøret.. Inntaket på lange skoledager kan umulig være særlig sunt..
Om kvaliteten på blandingen som kaffemaskinen sildrer ut i det hele tatt er verdt 0,25€ er en helt annen sak.

På lørdag skal jeg troppe opp på Mediamarkt - Enschede sentrums elektrokjede - og overvære utprøvingen (og nyte smaksprøvene..) av de forskjellige kapselkaffemaskinene de har å by på. Aller mest gleder jeg meg til rekken av Nespressomaskiner, for å veie mulighetene opp mot hverandre. Jeg har trykket meg varm på Youtube blant uendelige rekker brukervideoer...


... Hvordan kan en motstå no' slikt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar